Untuk Mu……
CINTA itu aneh, indah dan manis.
Cinta juga membuat hidup penuh bermakna.
Memberi kebebasan-

Kadang-kadang ingin dilaungkan agar cinta terus kekal selama-lamanya,
namun air mata selalu menukarkan kegembiraan dan kebahagiaan tetapi menakjubkan,
kerana cinta adalah sesuatu yang sukar ditafsirkan mustahil dapat dilihat atau dirasa tapi bila hati telah menyatakan sesuatu cinta,
Aneh tapi dapat digambarkan.



Langit Biru

Deru angin yang memburu
Merujul laluan
Bikin dedaun hati bergetar
Meliuk melanda kejau
Laungkan kepiluan
Haru itu biru warnanya
Manakan birunya jiwaku

Berdirilah dipentas itu
Tanpa membisik namaku
Kalau terputus paluan
Beranilah sambung kembali

Mungkin lebih biru
Langit mu disempadan sebelah situ
Mungkin cuma hanya
Sekadar ribut di dalam cangkir cuma
Bukannya aku untuk meramal
Juga dirimu
Pastikan
Hari mendatang

Berdirilah dipentas itu
Tanpa kau menyebut namaku

Mungkin lebih biru
Langit mu disempadan sebelah situ
Mungkin cuma hanya
Sekadar kalut ribut dicangkir cuma
Mungkin lebih hijau
Laman mu disempadan sebelah sana
Ataupun hanya
Ribut melanda didalam cangkir Cuma
Siapalah aku untuk meramal
Juga dirimu
Untuk pastikan
Lepaskan saja

Deru angin semalam sebuah cerita
Wajah-wajah jiwa insan yang biasa





Friday, January 05, 2007

Bersyukurlah....

Sekiranya anda berasa susah untuk tidur malam ini, ingatlah tentang keluarga tidak berumah yang tidak punya katil tempat berbaring.

Sekiranya anda terperangkap dalam kesesakan; jangan kecewa. Terdapat ramai lagi mereka yang hidup di dunia ini yang tidak tahu lansung memandu dan menganggapnya suatu keistimewaan yang tidak pernah didengar.

Sekiranya anda tidak bernasib baik di tempat kerja, fikirkanlah tentang mereka yang tidak bekerja bagi tempoh tiga bulan yang lalu.

Sekiranya anda kecewa dengan perhubungan yang semakin buruk; fikirkanlah tentang mereka yang tidak pernah tahu tentang apa rasanya untuk menyayangi dan disayangi.

Sekiranya anda kecewa dengan hujung minggu yang berlalu begitu saja; fikirkanlah tentang wanita di jalan-jalan yang bekerja selama 12 jam sehari, 7 hari seminggu dengan upah sebanyak $15 untuk menyara keluarganya.

Sekiranya kereta anda rosak, berbatu-batu jauhnya daripada bengkel kereta; fikirkanlah tentang mereka yang lumpuh, yang begitu inginkan peluang untuk berjalan.

Sekiranya anda merungut kerana tidak mempunyai sepasang kasut baru pada tahun ini; fikirkanlah tentang seseorang yang tidak mempunyai kaki.

Sekiranya anda bercermin dan nampak bahawa uban telah mulai tumbuh; fikirkanlah tentang pesakit kanser yang sedang menerima rawatan chemotherapy yang berharap agar rambutnya dapat tumbuh untuk diperiksa.

Sekiranya anda merungut bahawa negara ini tidak cukup memberikan perkhidmatan; fikirkanlah tentang negara-negara yang sedang mengalami rusuhan dan huru-hara.

Sekiranya anda berasa kekurangan dan terfikir apakah sebenarnya hidup ini; apakah matlamat hidupku? Bersykurlah kerana masih terdapat mereka yang tidak hidup lama untuk menikmati peluang tersebut.

Sekiranya anda dibuang kerja; fikirkanlah tentang mereka yang bernasib malang yang terpaksa mendengar leteran bos mereka sejak dari pukul 9.00 pagi hingga 5.00 petang setiap hari.

Sekiranya anda mendapati bahawa anda menjadi mangsa kegetiran orang lain, tidak dipedulikan, rasa kecil dan tidak selamat; ingatlah keadaan yang lebih buruk jika orang itu adalah anda sendiri.